Stel je bedrijf in

Log in op MijnShift. In de linkerbalk zie je de navigatie. De uitleg van deze pagina zal allemaal plaatsvinden op de filiaalpagina. Om daar te komen druk je op Filialen in de navigatie.

We zullen nu in drie stappen uitleggen hoe je je bedrijf inricht zodat je snel van start kunt gaan.

Filialen beheren

Binnen één bedrijf kun je met meerdere filialen werken, bijvoorbeeld als je op meerdere locaties werkt. Dit is handig om alles binnen één account te houden, terwijl je per locatie apart kunt plannen. Mocht je een extra filiaal toe willen voegen, dan doe je dat als volgt:

  1. Klik op Nieuw filiaal om een extra filiaal toe te voegen

  2. Kies een naam, adres, en voeg medewerkers toe

Als je de gegevens van een filiaal later wilt aanpassen, dan kun je naar de filiaalpagina gaan door op de naam van een bestaand filiaal in de tabel te klikken. Hier kun je de naam en het adres aanpassen, medewerkers aan dit filiaal koppelen, en afdelingen beheren.

Medewerkers toevoegen

Medewerkers voeg je altijd toe binnen een filiaal.

  1. Ga naar de filiaalpagina

  2. Onderaan de pagina in de medewerkerstabel, druk op Medewerkers toevoegen aan filiaal

  3. Je kunt hier medewerkers toevoegen die onderdeel zijn van je bedrijf maar nog niet gekoppeld aan dit filiaal, of je kunt een nieuwe medewerker toevoegen

  4. Druk op Nieuwe medewerker en vul de gegevens in

Let op: gebruik altijd een geldig e-mailadres. MijnShift stuurt automatisch een uitnodiging.
 De medewerker moet deze uitnodiging accepteren en het account activeren voordat hij of zij kan inloggen en het rooster kan bekijken.

Afdelingen aanmaken

Afdelingen helpen om structuur aan te brengen binnen een filiaal, bijvoorbeeld per functie of werkgebied (zoals Horeca, Techniek of Kassa).

Afdelingen hebben een aantal voordelen:

  • Ze maken het roosteren overzichtelijker.

  • Je ziet sneller wie waar is ingedeeld.

  • Je kunt per afdeling standaard tijden instellen om sneller te plannen (hiervan kun je altijd afwijken).

Op de filiaalpagina kun je afdelingen beheren:

  1. Druk op Nieuwe afdeling bij het kopje afdelingen om een nieuwe afdeling aan te maken. De kleur van de afdeling pas je aan door op het gekleurde bolletje te drukken en een nieuwe kleur te kiezen.

  2. Medewerkers voeg je toe aan een gemaakte afdeling via de knop Medewerkers toevoegen. Let op: je kunt alleen medewerkers toevoegen die onderdeel zijn van dit filiaal.